השכרת משרד לעסק זה צעד מרגש מאוד, במיוחד עבור מי שבמשך שנים עבד מהבית. עם זאת, כשרוצים לשכור משרד צריך גם לשים לב לכמה טעויות שחוזרות על עצמן. אחרי הכול, אם אתם שוכרים משרד, אתם רוצים לצאת מרוצים. בוודאי לא תרצו להחליף את המשרד שלכם כל שנה. יצא לכם לשמוע על בעלי עסקים ששכרו משרדים והתחרטו? מחפשים טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון? לפניכם הטעויות הנפוצות ביותר שכדאי להימנע מהן כשרוצים לשכור משרד.
השכרת משרד גדול או קטן מידי
הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים בהשכרה של משרד, היא לא לשים לב לגודל. אנשים שיש להם עסק גדול במיוחד עם הרבה עובדים לא יכולים להסתפק בשטח קטן. זה אומנם נראה מפתה, כי זה עולה פחות, אך זה לא משהו שמוכיח את עצמו לאורך הזמן. כשאנחנו חושבים על השכרת משרד, אנחנו צריכים לחשוב גם על הנוחות שלנו ושל העובדים. האם באמת לעבוד כשאנחנו צמודים אחד לשני במשך שמונה שעות זה נוח? ומה לגבי הפרטיות של העובדים? הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליצור תחושה של צפיפות במשרד. מנגד, גם השכרת משרד גדול מידי לא יכולה לבוא בחשבון. במקרה כזה אתם תיכנסו להוצאה כלכלית גדולה מידי ללא שום צורך. בנוסף, זה ייצור תחושה של "שטחים מתים" במשרד וזה עלול להשפיע לרעה על האווירה במקום. הטעות הנוספת היא בחירת משרד עם תקופת חוזה שלא מתאימה לכם. האם מבקשים מכם לחתום לשנה, שנתיים או יותר? או שאולי מדובר על חללי עבודה ברעננה שמציעים גמשות מרבית?
השכרת משרד במיקום לא מוצלח
עוד טעות שהרבה פעמים אנשים עושים, היא לבחור משרד במיקום לא טוב. שימו לב: זה נכון שעל לוקיישן טוב אתם משלמים יותר, אבל זה בהחלט משתלם. למעשה, אחד מהפרמטרים הכי חשובים שיש בנושא של השכרת משרד, זה המיקום. לכן כדאי לעצור ולהבין מה זה בדיוק אומר מיקום טוב. קחו בחשבון נתונים שונים. למשל: מאיפה רוב העובדים שלכם מגיעים? אם כולם מגיעים מאזור המרכז, מה פתאום שתשכרו משרד בצפון, רק כי זה יותר זול? לוקיישן טוב למשרד כולל גם תחבורה ציבורית בקרבת מקום וחניה. כדאי מאוד להגיע ולהתרשם מהמיקום של המשרד ומהסביבה שלו. למשל, האם באזור המשרד יש גם מקומות בילוי ומסעדות להפסקת צוהריים? כל הפרטים האלה חשובים ויש לקחת אותם בחשבון כשחושבים על השכרת משרד. זה יכול להשפיע לא רק על הנוחות של העובדים שלכם, אלא גם על עתיד העסק כולו.
שימו לב שהמשרד מתאים לדרישות שלכם
טעות רביעית היא לבחור משרד שלא מתאים לדרישות העסק. נסו לחשוב איך נראה יום עבודה בעסק שלכם. למשל: האם מגיעים אליכם הרבה אנשים לפגישות? האם עובדים צריכים לעבוד בקבוצות או בצוות גדול במהלך יום העבודה? או שאולי מדובר על עסק שבו לכל עובד דרושה פרטיות כדי להתרכז? נתון כזה הוא קריטי כשמדברים על השכרת משרד. לבסוף, הטעות החמישית שאנשים עושים בהשכרה של משרד, הוא לבחור משרד יקר מידי. פעמים רבות משרד יקר מציע לוקיישן נהדר, עיצוב מרהיב ועוד יתרונות. עם זאת, במידה והמחיר גבוה מידי לעסק שלכם, זה פשוט לא יתאים. בחירה שכזו עלולה להכניס אתכם ללחץ ובעתיד גם לצרות כלכליות. לכן חשוב מאוד להבין מראש כמה אתם באמת יכולים ורוצים לשלם על המשרד מידי חודש. אם תשימו לב לכל הטעויות הנפוצות האלה יהיה לכם הרבה יותר קל להימנע מהן ולכן זה חשוב.